Bedrijfsanalyse

Natuurlijk zijn de jaarcijfers bekend en hoe deze tot stand zijn gekomen, en u hoeft geen genie te zijn om te weten op welke bedrijfsonderdelen het minder of juist veel beter gaat. Maar sturing krijgen op alle facetten binnen je bedrijf, dat is pas ‘echt’ belangrijk. In deze opleiding gaat u zelf op zoek naar antwoorden en helpen we u bij uw bedrijfsvoering waardoor u elke maand een continue verbetering ziet in de cijfers.

Cijfers en letters



Dag 1 staat in het teken van cijfers en waardoor deze zo tot stand zijn gekomen. De winst-verlies rekening is een gevolg van het beleid. Door meer inzicht in de cijfers en sturen op het verbeteren van processen binnen het bedrijf is een rendementsverbetering snel mogelijk. De cijfers van zijn bedrijf of afdeling te lezen en kan sterke punten en verbeterpunten cijfermatig aangeven en leert een plan op te stellen een verbeterproces te starten. De trainer gaat u daar in deze opleiding bij helpen.

Doelstelling: Na deze training bent u is staat om met inzicht van cijfers het beleid en processen aan te passen waardoor je grip krijgt op de financiën van jouw organisatie.

 

Leerdoelen

  • Inzicht in cijfers.
  • Omzet beïnvloeden.
  • Waar wordt geld verdiend?
  • Kosten.
  • Vaste en variabele kosten.
  • Noodzakelijke kosten.
  • Flexibele schil.
  • Vergelijken met de markt.
  • Waar laat u geld liggen?
  • Kansen benutten.

Focus op rendement



Het thema van dag 2 is uw invloed binnen het bedrijf en focus op rendement. Voorafgaand aan de training vult u een persoonlijke profiel (DiSC) analyse in, deze geeft inzicht in uw persoonlijkheid. Deze informatie kunt u gebruiken bij de aansturing van uw organisatie en aanpassingen doorvoeren gericht op rendement.

Doelstelling: Na deze training bent u in staat om persoonlijke inzichten toe te passen bij aansturing van organisatie om het rendement te verhogen.

Leerdoelen

  • Persoonlijke profiel (DiSC) analyse.
  • Doen waar we goed in zijn.
  • SWOT-analyse.
  • Welke mogelijkheden liggen er voor uw bedrijf.
  • Verkopen vanuit klantvoordeel van uw product.
  • Commercieel klantcontact.

Het aanvalsplan



Dag 3 staat in het teken van het ontwikkelen, uitvoeren, evalueren en bijstellen van strategisch commercieel beleid en dit vertalen naar een werkbaar plan op een A4. Hiermee gaat u praktische doelen stellen en communiceren vanuit uw commerciële strategie. U leert vanuit de visie en strategie van de organisatie te denken en uw klanten op een nieuwe manier in kaart te brengen. De koppeling tussen klant en visie vertaalt u praktisch naar toegevoegde waarde voor uworganisatie.

Doelstelling: Na deze training bent u in staat om de organisatie aan te sturen aan de hand van een strategisch (aanvals)plan.

Leerdoelen

  • Inzicht in sterkten van de organisatie (productenaanbod).
  • Klanten benaderen op kritieke contactmomenten (beurten, acties, winterwissel, storingen, bandenwissel, schade etc.)
  • Klanten actief durven benaderen.
  • Een commercieel gesprek voeren.

Succesvol leidinggeven



Het thema van dag 4 is leidinggeven. Om medewerkers optimaal te laten functioneren binnen uw bedrijf is succesvol leidinggeven een “must”. Hoe krijgen we medewerkers mee in de veranderingen binnen het bedrijf en welke taak speelt de leidinggevende hierin. En welke eigen verantwoordelijkheden mag u verwachten van uw medewerkers, al deze onderwerpen komen in deze training aan bod.

Doelstelling: Na deze training bent u in staat om duidelijke doelen te stellen en medewerkers te motiveren om hun eigen verantwoordelijkheden te nemen.

Leerdoelen

  • Wijzigingen succesvol doorvoeren.
  • Medewerkers meenemen in het proces.
  • Verantwoordelijkheden delen.
  • Elkaar leerrijke feedback geven.

Nieuwsberichten

Stel nu uw eigen Accupakket samen en profiteer van een hoge korting! 17-01-2019 info
Jubileumactie - 4 Banden = Gratis Autodrop 08-01-2019 info
Koskamp bestaat 50 jaar in 2019! 01-01-2019 info
Koskamp Opleidingen / AutoNiveau start met ochtend-middag trainingen 28-12-2018 info
Nieuw: Gekleurde remtangen van Hitec 17-12-2018 info
alle nieuwsberichten »

Vacatures

Commercieel medewerker binnendienst info
Webdeveloper Koskamp info
Accountmanager commercieel binnendienst (junior) info
(Junior) Accountmanager (Overijssel) info
Schoonmaakmedewerk(st)er info
alle vacatures »