Klanten werven

Hoe goed uw organisatie ook haar klanten bedient er is altijd verloop van klanten. Ten eerste zullen we bestaande klanten planmatig en persoonlijk moeten benaderen om het verloop te beperken, daarnaast gaan we op zoek naar nieuwe klanten. Deze leergang gaan we tal van activiteiten ontwikkelen om nieuwe klanten te vinden, waarin uzelf een grote rol speelt.

CRM Klanten planmatig en persoonlijk benaderen



Dag 9 staat in het teken om het klantenbestand up-to-date te houden en de klanten actief en persoonlijk te benaderen als onderhoud of een APK wordt verwacht.

Doelstelling: Na deze training bent u in staat om optimaal gebruik te maken van de informatie uit het Garage Management Systeem en bestaande klanten actiematig kan benaderen waarbij dit resulteert in concrete afspraken.

Leerdoelen:

  • Sales doelen bepalen.
  • Plannen van telefonische acquisitie.
  • Onderhoudsgroep selecteren; APK, onderhoud, etc.
  • Tijd en mensen inplannen.
  • Bel script opstellen.
  • Oefenen bel script.
  • Registratie in het GMS en evaluatie na afloop van de actie.

Uw klant als ambassadeur



Dag 10 heeft “Ambassadeurs” als thema. Vertelt uw klant op een verjaardag over uw bedrijf een positief verhaal? Wat geweldig! Twijfelt u daaraan, hoe kunnen we dit dan meten en verbeteren? Maak van uw klant een ambassadeur. Een ambassadeur draagt uw waarden uit en ‘verkoopt’ uw bedrijf voor u.

Doelstelling: Na deze training bent u in staat om de klanttevredenheid te meten en te vergroten en aansluitend om de klant tot ambassadeur te maken.

Leerdoelen:

  • Het klanttevredenheidsonderzoek
  • De kernwaarden van uw organisatie
  • De waarden uitdragen naar buiten
  • Hoe maakt u van een klant een vaste klant?
  • Hoe maakt u van een vaste klant een ambassadeur?
  • Ambassadeurs creëren (7 stappenplan)

Klantcontact via Social Media



Dag 11 staat in het teken van Social Media. Welke manier van reclame maken is de beste? Via de traditionele lokale bladen of via digitaal, middels de website of social media? Wat zijn de mogelijkheden en hoe spreekt u uw doelgroep het beste aan? Veel vragen waar we bij moeten stilstaan en vervolgens planmatig te werk gaan om uw doelgroep optimaal te benaderen.

Doelstelling: Na deze training bent u in staat om diverse Social media in te zetten om (potentiele) klanten te bereiken. Door inzicht in het netwerk kunt u het netwerk effectief inzetten voor uw bedrijf.

Leerdoelen

  • Hoe ziet uw digitale netwerk eruit?
  • Werken met LinkedIn.
  • Facebook professioneel inzetten.
  • Het effect van Twitter.
  • De zin en onzin van Bloggen / Vloggen.

Nieuwe klanten middels netwerken



Dag 12 heeft als thema netwerken. Maar netwerken op bijeenkomsten van de Rotary of BNI, daar zien veel mensen tegen op. Maar netwerken kan ook anders. Hoeveel kennissen heeft u en wat kunnen zij voor uw bedrijf betekenen. Door het onderhouden en uitbreiden van u eigen netwerk kunt u de naamsbekendheid van uw bedrijf en de gunfactor van uzelf vergroten en zo nieuwe klanten bereiken.

Doelstelling: Na deze training bent u in staat om op een laagdrempelige manier te netwerken en nieuwe klanten leert werven.

Leerdoelen:

  • Waar kunt u laagdrempelig netwerken?
  • Inzicht krijgen en klanten vinden in uw eigen netwerk.
  • Uw doelgroep bepalen en benaderen.
  • Uw USP verwerkt in een effectieve en heldere elevator pitch.
  • Het ‘netwerkgesprek’ in de praktijk.

Nieuwsberichten

De chocoladeletteractie is begonnen | 4 banden is een gratis chocoladeletter! 11-11-2019 info
Nu bij Koskamp: Vredestein Filmactie! 04-11-2019 info
Bovag Jaarcongres 2019 - "U zult echt moeten investeren in training en opleiding"! 10-10-2019 info
Koskamp en AutoNiveau introduceren EDGe Mobility 03-10-2019 info
Krapte in de mobiliteitsmarkt: Koskamp helpt met een uniek leertraject! 20-09-2019 info
alle nieuwsberichten »

Vacatures

Webdeveloper Koskamp info
Magazijn medewerker info
Logistiek Medewerker (Den Ham) info
Magazijn medewerker (Steenwijk) info
Accountmanager (regio Groningen) info
alle vacatures »