Klantrelatie

U hoeft als Commerciële After Sales medewerker geen 'harde' sales vaardigheden aan te leren, maar de focus wordt juist gelegd op het bouwen aan een klantrelatie. Op deze manier krijgt de klant meer vertrouwen in uw adviezen en kunt u  ook vanzelf meer producten en service verlenen. Dit zorgt voor een hogere omzet en u kunt u met uw organisatie onderscheiden van de concurrentie.

Klantgerichte communicatie



Dag 1 staat in het teken van klantgerichte communicatie. Door een goede relatie met uw klant op te bouwen kunt u meer rendement behalen bij bestaande klanten.

Doelstelling: Na deze training bent u in staat om het gedrag van klanten te herkennen en kan het commerciële after sales gesprek in fasen opbouwen en structuur aanbrengen.

Leerdoelen

  • Begrijpen waarom klanten naar een ander gaan.
  • Diverse klantentypen en hun gedrag leren herkennen (DiSC-model).
  • Aan de balie leren de juiste vragen kunnen en durven stellen aan de klant.
  • Telefoonaanname en doorvragen in diverse situaties.
  • De do’s en dont’s leren bij klantcontact aan de telefoon en in ‘live’ gesprekken.

Klantgericht presenteren



Het thema van dag 2 is uw producten vertalen naar klantvoordelen en aanbieden op het hart van de klant. Hierdoor leert u extra service te verlenen en daarmee extra te verkopen.

Doelstelling: Na deze training bent u in staat om het productenaanbod klantgericht en duidelijk te presenteren en kan de kenmerken van producten doorvertalen op klantgerichte wijze.

Leerdoelen

  • Uw persoonlijke DiSC profiel en u gedrag op de klant.
  • De persoonlijke ontvangst.
  • Hardware ontvangst.
  • Software ontvangst.
  • Het advies presenteren op het hart van de klant.
  • Kenmerken en voordelen doorvertalen naar de klant.
  • Up-Selling.
  • Aanbieden van extra producten en diensten.

De order afsluiten



Dag 3 staat in het teken van de order sluiten. Hoe sluit u de order af zonder opdringerig te zijn en wat is het beste moment om de order af te sluiten? In deze training leert u omgaan met bezwaren van klanten en leert u succesvol afsluiten.

Doelstelling: Na deze training bent u in staat om bezwaren van de klant te weerleggen en de order te sluiten zonder risico voor de relatie met de klant.

Leerdoelen

  • Omgaan met bezwaren.
  • Het verkopen van de prijs.
  • Prijspresentatie.
  • De overeenkomst sluiten met de klant.
  • Verschillende methoden om orders te sluiten.
  • Wanneer orders afsluiten.

Klantenrelatiebeheer



Het thema van dag 4 is hoe u uzelf dient te profileren als commerciële aftersales medewerker voor een juiste klantrelatie. Wat “vertelt” u  tegen de klant en wat “hoort en verwacht” de klant.

Doelstelling: Na deze training bent u in staat om nazorg te bieden en de relatie met de klant beheren, verwachtingen van de klant te managen en overtreffen en commerciële kansen voor de toekomst benutten.

Leerdoelen 

  • Het afleveren van de auto.
  • Nazorg als voorzorg!
  • Puntjes op de i.
  • Klachtbehandeling.
  • Persoonlijke aandacht.
  • Fouten herstellen.
  • Verwachtingen managen.

Nieuwsberichten

Behr overgenomen door Mahle 31-01-2020 info
MKB!dee - Werken vanuit Talent 16-12-2019 info
Nu bij Koskamp: Vredestein Filmactie! 04-11-2019 info
Bovag Jaarcongres 2019 - "U zult echt moeten investeren in training en opleiding"! 10-10-2019 info
Koskamp en AutoNiveau introduceren EDGe Mobility 03-10-2019 info
alle nieuwsberichten »

Vacatures

Magazijn medewerker (Assen) info
Webdeveloper Koskamp info
Magazijn medewerker info
Logistiek Medewerker (Den Ham) info
Facilitair Medewerker Groenvoorziening (Den Ham) info
alle vacatures »